1 فروردین تا 31 فروردین با تخفیفات ویژه

تخفیفات عید نوروز

تفاوت میان Zend Guard و Zend Optimizer

شرکت Zend Technologies بعد از بیرون اومدن نسخه 5.3 PHP لودر معروف خودش رو که Zend Optimizer هست برای این نسخه آماده نکرد و Zend Optimizer روی نسخه ی 5.2 به کار خودش پایان داده و برای نسخه ی 5.3 PHP این شرکت لودر جدیدی رو معرفی کرده به نام Zend Guard Loader (زیاد هم جدید نیست ).

5.2 — > Zend Optimizer
5.3 — > Zend Guard Loader

هردو محصول Zend Optimizer و Zend Guard Loader وظیفه ی مشابه Runtime Decoder رو دارند برای اسکریپت هایی که با تکنولوژی Zend Guard کد شدند .

طبق گفته ی این شرکت در ابتدا این دو محصول هیچ فرقی ندارند جز نسخه پی اچ پی اما دوباره طبق گفته ی این شرکت کسانی که مشکل Zend Optimizer دارند باید اسکریپت خودشون رو برای استفاده از PHP 5.3 و Zend Guard Loader انطباق بدند و آپدیت کنند .

راه حل موجود در صورتی که ارور Optimizer دارید در نسخه ی جدید PHP 5.3

1. DownGrade نسخه ی PHP به 5.2 و نصب دستی Zend Optimizer
2.فورس کردن کاربر نسبت به انطباق سازی اسکریپت مورد استفادش با شرایط جدید (هیچ ایرانی همچین کاری رو نمیکنه :دی )
3. هاست نکردن کسانی که نیاز به نسخه ی 5.2 دارند و ZendOptimizer (چه حرفی زدم :دی )

برنامه Zend Optimizer
برنامه Zend Optimizer شما را قادر می سازد برای اجرای فایل های کد گذاری که توسط Zend Guard کد شده است. اگر شما تمایل دارید که فایلها را کد نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید سرویس میزبانی وب شما باید برنامه Zend Optimizer را بر روی سرور نصب کرده باشد تا بتوانید پس از کد کردن اسکریپت و برنامه ، خود آن قابل تفسیر توسط سرور باشد و بازدید کنندگان سایت بتوانند اسکریپت شما را مشاهده نمایند.

Zend Optimizer و Zend Guard
برنامه Zend Optimizer تنها می توانید کد های رمزگذاری شده را تفسیر کند. برای رمزگذاری شما باید از برنامه Zend Guard استفاده نمایید. این نرم افزار قادر است تمام متن ساده پی اچ پی را به یک فرمت باینری جدید که به آن Zend کد متوسط (Zend Intermediate Code ) می گویند تبدیل می کند هنگام رمز گذاری فایلهای جدید جای فایلهای پی اچ پی به ظور منظم قرار میگیرند. یکی از بهترین ویژگیهای برنامه Zend Guard این است هم قادر به کد کردن فایل و هم قادر به ایجاد لایسنس برروی فایل است.

برنامه Zend Optimizer و پیشرفت های پی اچ پی

برنامه Zend Optimizer نیز قادر به اجرا کارایی قویتر کدهای پی اچ پی است. اینکار باعث انجام بهینه سازی کد به منظور افزایش سرعت صفحات بدون تغییر کد می شود. حتی اگر صفحه شما هر بار اجرا شود هیچ سربار گذاری اضافه ای اعمال نمی شود و این خود یک نکته بسیار قابل توجه است. برنامه Zend Optimizer می تواند 40% تا 100% سرعت روند اجرای کد را بیشتر کند.

Zend Guard از سیستم عامل های زیر پشتیبانی می کند :
Linux x86
Linux x86-64 ( only with 32 bit libraries )
Windows x86 XP / 2007 / 2008
Mac OS X 10.8

نسخه های مورد نیاز php :
برای php نسخه های 5.3تا 5.4 استفاده از لودر (loader) به نام Zend Guard
برای php نسخه های 4.2 تا 5.2 استفاده از لودر (loader) به نام Zend Optimizer
لطفا توجه داشته باشید : لودر Zend Optimizer روی php نسخه 5.3 به بالا نصب نمی شود و حتما باید برای این نسخه php لودر Zend Gurad نصب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *