25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

دلایل خرید vps به زبان ساده

یکی از دلایلی که خرید vps به عنوان یک سرور اختصاصی مجازی دارای طرفداران بسیاری است، اقتصادی بودن آن برای کاربرانی است که نیاز به سرور اختصاصی دارند اما بودجه برای پرداخت هزینه آن را ندارند. خرید vps هم برای مشتری و هم برای فروشنده سود آور است. سرور اختصاصی مجازی نیز مانند تمام انواع سرور ها دارای مزایا و معایب است.

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دلایل خرید vps به زبان ساده

ما در این مقاله سعی کرده ایم مزایا و معایب خرید vps را به زبان ساده توضیح دهیم. از نظر لغت vps مخفف(virtual private server)  است. این عبارت انگلیسی به معنای سرور اختصاصی مجازی است. همانطور که در مقاله های پیش به مبحث هاستینگ پرداختیم، هاستینگ به طور کلی خدماتی است که به حساب کاربری اختصاص داده می شود. خدماتی که ارائه می شود شامل انتخاب یک نوع سرور امن با توجه به نیاز کاربر، میزان حجم که در فضای اینترنت به خود اختصاص می دهد و مواردی از این قبیل است.  اگر قصد خرید سرویس های مجازی را دارید پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیز با یک کارشناس یا مشاور، برنامه نویس و یا شخصی که سابقه کسب و کار های اینترنتی دارد مشورت بگیرد. در این مقاله سعی کرده ایم به زبان ساده سرور مجازی را برای شما شرح دهیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4550″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]کاربرانی که اقدام به خرید vps می کنند، تصور می کنند که این سرور یک سرور اختصاصی است و آن ها اقدام به خرید سرور اختصاصی کرده اند. در حالی که اینطور نیست. نرم افزار های مجازی سازی وجود دارند که یک سرور را به چند سرور مجازی تقسیم می کند. از دید کاربرد یک سرور اختصاصی است. به عنوان مثال یک ماشین را در نظر بگیرید که با توجه به نیاز کاربران به چند تکه تقسیم شده است و هر تکه در اختیار یک کاربر قرار گرفته است. از این نظر که هر کسی در سرور براساس نیاز خود از امکانات استفاده می کند می تواند بسیار بهینه باشد. کاربر در این شرایط فقط براساس نیاز خود از سرور بهره مند شده و بر همان اساس هزینه پرداخت می کند.

مزایا و معایب خرید Vps

در ظاهر و از دید یک کاربر از یک سرور اختصاصی استفاده می کند، به همین خاطر است که عده ای بر این عقیده هستند که خرید vps نسخه اقتصادی DS است. برای آن دسته از افرادی که قصد خرید سرور اختصاصی را دارند اما ترجیح می دهند هزینه کمتری را پرداخت کنند، خرید vps بهترین انتخاب است. به عبارتی دیگر کاربران می توانند از امکانات یک سرور اختصاصی استفاده کنند اما به صورت محدود تر و کوچکتر که همین سبب کاهش هزینه شود. کاربران می توانند نوع سیستم عامل اختصاصی و مجزا خود را بر روی سرور داشته باشند. سرور vps برای هر دو طرف سود آور است. کاربر با پرداخت هزینه کمتر می تواند یک سرور اختصاصی داشته باشد و فروشنده با خرید یک سرور اختصاصی و تقسیم کردن آن به سرور های کوچک هزینه کمتری پرداخت می کند. به عبارتی فروشنده به جای خرید چند سرور اختصاصی یک سرور اختصاصی را خریداری می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4551″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]سرور vps بر اساس نرم افزار مجازی سازی که از آن استفاده می شود منابع را تقسیم بندی می کند. گاهی برخی از منابع به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار می گیرد اما در برخی موارد منابع به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد. دو نکته مهم وجود دارد که باید در هنگام خرید vps به آن ها توجه کنید.

  • نوع نرم افزار مجازی سازی که تاثیر بسیار در خرید vps توسط کاربران می گذارد.
  • منابعی که به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در برخی مواقع منابع اشتراکی می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *