سروای تی

سرور اختصاصی چیست؟

موسسات و سازمان هایی که نیازمند سطح بالایی از امنیت در وبسایت هایشان و سرور آی تی هستند، اقدام به تهیه و استفاده از یک سرور اختصاصی می نمایند که این سرور اختصاصی؛ همچنین می تواند ترافیک، سرعت و کنترل بالاتری را بر روی فضای خود داشته باشد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سرور چیست؟

سرورها را در واقع نوعی رایانه ی همیشه روشن و متصل به اینترنت می دانند؛ که دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری نیز می باشند. به دلیل حساسیت سرورها؛ مدیر و متصدی سرورها افرادی با تخصص اند؛ که توانایی جلوگیری از بروز مشکلات و یا حل آن ها را از لحاظ امنیتی و کیفیتی را دارند. سرورها دو نوع هستند: سرورهای عمومی و سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟

موسسات و سازمان هایی که نیازمند سطح بالایی از امنیت در وبسایت هایشان و سرور آی تی  هستند، اقدام به تهیه و استفاده از یک سرور اختصاصی می نمایند که این سرور اختصاصی؛ همچنین می تواند ترافیک، سرعت و کنترل بالاتری را بر روی فضای خود داشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است مدتی پس از استفاده از سرویس اشتراکی میزبانی، بارگذاری وب سایت و سرور آی تی شما با کاهش سرعت مواجه شود؛ و یا به دلیل حجم ترافیک بالا، قطعی های مداومی روی سایت ایجاد شود، در این زمان شرکت ارائه دهنده ی میزبان پیشنهاد ایجاد تغییر در سیستم میزبانی و استفاده از سرور اختصاصی را ارائه می دهد. در سرور اختصاصی، تمامی منابع در اختیار نرم افزار و وب سایت شما قرار دارد.

سرور اختصاصی، به کاربران اجازه می دهد تا مطابق نیازشان، از قابلیت های متعددی مثل امکان نصب نرم افزار های های دلخواه را که سرور، بدون محدودیت و همراه با آزادی در مدیریت محتوا در اختیارشان قرار داده است؛ استفاده کنند. در سرور اختصاصی، مدیریت توسط خود کاربران صورت می گیرد؛ به طوری که کاربران از راه دور و با بکارگیری ابزار مدیریت، به نرم افزار های مربوط به سرور وصل شده و مدیریت را در دست می گیرند، از همین رو دارای ترافیک کم و سرعت بالا بوده، همچنین از لحاظ امنیتی و مراجعه به داده های امن، قابل اطمینان اند.

به دلیل عدم محدودیت در منابع سخت افزاری سرور اختصاصی، یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربران قرار می گیرد، که بتوانند بر طبق نیازشان اعمال مدیریت کنند. در این صورت تا جایی که سرور قدرت پردازش داشته باشد؛ امکان استفاده از سخت افزار های سرور اختصاصی را دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]برخی از مزایای سرور اختصاصی:

سرورهای اختصاصی مهم ترین سطح هاستینگ در جهان اند که مهم ترین ویژگی آن ها عملکرد بالا و میزان قدرتمندی آن هاست.

وجود محدودیت برای سرور های اختصاصی تعریف نشده است و در صورت کمبود منابع، امکان ارتقاء منابع نیز وجود دارد، به علاوه قابلیت ایجاد چندین ماشین مجازی بر روی سرور وجود دارد.

سرور های اختصاصی نسب به سایر سرور ها دارای پهنای باند بیشتر و اختصاصی تری هستند.

همچنین این سرور ها علاوه بر عملکرد بالا و قدرتمند، دارای فضایی خصوصی و با سطح امنیت بالا می باشند.

سرور های اختصاصی قابلیت نصب بر روی همه ی نسخه های سیستم عامل را دارد.

عدم اشتراک در سرور های اختصاصی، باعث شده تا این سرور ها فضای گسترده تری را برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار داشته باشند.

و به علاوه تمامی این قابلیت ها اختصاصی بوده و هیچ گونه اشتراکی با کاربران و سرورهای دیگر ندارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *