سروای تی

سرور ssd چیست؟

آیا با کاربرد سرور ssd، آشنایی کامل دارید؟ اطلاعات شما در این مورد در چه سطحی قرار دارد؟ اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید با ما تا آخر مطلب همراه شوید تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سرور ssd چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی حافظه های قبلی کنار گذاشته شده و از حافظه های  بروز تری برای نگهداری اطلاعات استفاده شد. یکی از این سرورها که به مرور زمان رایج شد،  سرور ssd  بود. این حافظه به مرور جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرد و میزان محبوبیت آن از نمونه های دیگر بیشتر شد.  سرور ssd  به صورت مجازی نیز وجود دارد. شما به راحتی می توانید از یک  سرور ssd  مجازی استفاده کنید و اطلاعات خود را در آن ذخیره کرده و از آن ها حفاظت کنید. سوالی در این جا مطرح خواهد شد که واقعا تا چه اندازه می توان به  سرور ssd  اطمینان کرد و تا چه زمانی از این سرور می توان استفاده کرد؟

کاربرد سرور ssd

در پاسخ به سوالات بالا باید بگوییم که  سرور ssd   قابلیت بسیار زیادی دارد و کاملا سرور قابل اطمینانی است. این سرور بیشتر برای کاربردهای خانگی مناسب است و اگر قصد دارید از ان برای کارهای اداری استفاده کنید، باید در کنار نوع دیگری از سرور، آن را مورد استفاده قرار دهید. مهم ترین علت استفاده از  سرور ssd  در کنار سرورهای دیگر می تواند قیمت بالای آن باشد که برای سازمان های اداری  صرفه اقتصادی نخواهد داشت. برای مصارف شخصی هم بهتر است از  سرور ssd  به صورت ترکیبی با حافظه HDD استفاده شود. علت این مساله می تواند بالا بودن قیمت آن و تحمیل هزینه های سنگین بر  خانواده ها باشد. در رشته های گرافیکی میزان فضای لازم برای ذخیره تصاویر و اطلاعات بسیار زیاد می باشد و برای ذخیره این اطلاعات نیاز به فضای زیادی است. بنابراین برای ذخیره آن ها باید از حافظه کافی استفاده شود. برای این منظور استفاده از فضای ذخیره سازی ssd بهترین راه حل موجود می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4555″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]تفاوت این سرو با سرورهای دیگر

سرعت  سرور ssd  بسیار بالا بوده و نسبت به نمونه های دیگر سرعت عمل بالاتری را دارا می باشد. میزان عملکرد و بازدهی این سرور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. میزان سرعت و عملکرد سرور  HDD نسبت به این سرور در سطح پایین تری قرار دارد اما از نظر میزان قیمت بسیار مناسب تر است و خرید آن کاملا توجیه اقتصادی دارد. بهبود سرعت و عملکرد سیستم کامپیوتر های شخصی توسط این سرور به خوبی انجام می گیرد و برای این امر گزینه بسیار مناسب تری نسبت به سرور HDD می باشد. فرایندی که در این سرورها انجام می گیرد بسیار شبیه به فلش مموری ها و کارت های حافظه می باشد. USD تغییر شکل یافته و بروز شده در حقیقت همین ssd می باشد. کارکرد این سرورها شباهت هایی با هم دارا می باشند اما کاملا شبیه به هم نیستند. تفاوت هایی را می توان بین این دو سرور پیدا کرد و از نظر کیفیت ssd در موقعیت بهتری قرار دارد. احتمال ضربه دیدن این درایوها بسیار کم می باشد و میزان مصرف این درایو ها بسیار پایین بوده و  برای مصارف گسترده ای به کار برده می شود. امنیت ssd  نسبت به سایر سرورها بالاتر بوده و در محدوده بالایی قرار دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *