25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

نحوه تنظیم وب سرور در CWP

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

How to Install CentOS Web Panel CWP on CentOS 7
نحوه تنظیم وب سرور در CWP

نحوه تنظیم وب سرور در CWP

در این مطلب از سری مطالب آموزش CWP با آموزش تنظیم وب سرور در CWP در خدمت شما کاربران خواهیم بود تا بتوانید از این قابلیت مهم و جذاب کنترل پنل CWP استفاده نمایید.

یکی از بزرگترین امکاناتی که پنل هاستینگ CWP را نسبت به سایر پنل‌ها متمایز ساخته ، قابلیت تنظیم اتوماتیک و انتخاب وب سرورهای متنوع است که تنها با یک کلیک امکان‌پذیر می‌باشد.

امروزه وب‌سرورهای متنوع کار را برای یک انتخاب مطمئن سخت کرده‌اند و ممکن است به دلیل اطلاعات نا کافی برخی کاربران دست به تغییر آنها از حالت پیش‌فرض نزنند.

اما تیم CWP بخشی را در پنل خود قرار داده که مدیر سرور می‌تواند تنها با ورود به بخش و تنظیمات آن ، از یک وب سرور به وب سرور دیگری کوچ کند.

حال دراین مطلب قصد داریم به نحوه تنظیم آن و به معرفی گزینه‌های پیش‌رو نیز بپردازیم.

با آموزش تنظیم وب سرور در CWP همراه ما باشید.

آموزش تنظیم وب سرور در CWP

جهت تنظیم وب سرور در آخرین نسخه منتشر شده از CWP در حال حاضر ، شما تنها نیاز است ازمنوی WebServer Setting به بخش Select WebServerبروید.

سپس از بین ۶ گزینه یکی از آنها را انتخاب کرده و بر روی Save & Rebuild Configuration کلیک کنید.

حال برای اینکه با این 6 حالت بیشتر آشنا شوید نظر شما را به مطالعه ادامه این مطلب جلب می‌نماییم.

Apache Only : همانطور که از نام این گزینه پیدا است ، در این وضعیت تنها وب سرور آپاچی بر روی سرور کار خواهد کرد و شما می‌توانید از مزایای این وب سرور ساده نیز استفاده کنید.

Nginx Only : همانند گزینه اول این بخش تنها برای شما وب سرور Nginx را تنظیم خواهد کرد و کلیه سایت‌ها بر روی آن راه‌اندازی خواهند شد.

LiteSpeed Enterprise : امروزه وب سرور لایت اسپید یکی از محبوب‌ترین وب سرورهای حال حاضر در دنیا است که طرفداران زیادی داشته و به دلیل سبک و سریع بودن و در عین حال تنظیمات ساده طرفداران زیادی دارد. اما برای این نسخه از وب سرور شما باید هزینه‌ای را به صورت ماهانه پرداخت کنید و لایسنس این وب سرور را تهیه نمایید.

Nginx & Apache : از این گزینه به بعد جذابیت‌های انتخاب وب سرور در CWP شروع می‌شود ، جایی که شما می‌توانید تنها با یک کلیک Nginx را به عنوانReverse Proxy و Apache را پشت پرده و به عنوان وب سرور اصلی انتخاب کنید. این حالت دارای تنظیمات نسبتاً پیچیده‌ای در دنیای لینوکس است اما درCWP شما تنها با یک کلیک می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

Nginx & Varnish : وارنیش که در مطالب قبلی به معرفی آن نیز پرداخته شده است یک کش سرور قدرتمند و البته رایگان است که می‌توان کارایی وب سرور اصلی را به شدت افزایش دهد و همچنین امنیت سرور را برقرار نماید. بنابراین با انتخاب این گزینه ، وب سرور اصلی را بر روی Nginx تنظیم خواهد شد وVarnish را به عنوان کش سرور در کنار Nginx تنظیم خواهد شد.

Nginx & Varnish & Apache : غول آخر تنظیمات در CWP گزینه آخر و در عین حال سنگین‌ترین و البته کاراترین انتخاب است. در این حالت Apache به عنوان وب سرور ، Nginx به عنوان یک Reverse Proxy و همچنین Varnish به عنوان کش سرور در کنار یکدیگر سرویس‌دهی کرده و به گفته CWP بیشترین کارایی و سرعت را در این حالت نیز یک سرور خواهد داشت.

به این شکل شما می‌توانید هر یک حالت‌های وب سرور را در CWP خود تنها با یک کلیک داشته باشید و نیازی به تنظیمات پیچیده ندارید.

نکته : ترجیحاً از جابه‌جایی متعدد در بین وب سرور به طور کلی دوری کنید چون ممکن است تنظیمات آنها با یکدیگر تداخل پیدا کرده و نیاز به تنظیمات دستی داشته باشید.

امیدواریم در پایان از آموزش تنظیم وب سرور در CWP استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

این متن تست هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *