سروای تی

هاستینگ به زبان ساده

هاستینگ به زبان ساده شامل خدماتی است که کاربران تخصیص داده می شود. خدمات ارائه شده دارای انواع گوناگونی است و می تواند انواع هاست از جنبه سیستم عاملی که بر روی آن قرار دارد، انواع سرور هایی که برای ذخیره اطلاعات سایت در شبکه اینترنت به یک سایت اختصاص داده شود را شامل شود.

[vc_row][vc_column][vc_column_text] 

هاستینگ به زبان ساده

میزبان یا Host یکی از اصطلاحات دنیای وب است و معمولا افراد صاحب کسب و کار، ادمین های سایت و برنامه نویسان با این اصطلاحات آشنایی لازم را دارند. در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده هاستینگ را برای شما شرح دهیم تا در هنگام خرید هاست  آشنایی کافی را داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید یا طراح وب سایت هستید باید بدانید که خرید هاست و آگاهی از هاستینگ یا به عبارتی خدماتی که توسط هاست ارائه می شود، بسیار لازم و ضروری است. برای خرید هاست لازم است یک حساب کاربری داشته باشید تا هاست به نام شما ثبت شود. پس از آن هر نوع خدماتی را که بر روی هاست خود خریداری کنید به حساب کاربری شما تخصیص داده می شود. به طور کلی هاستینگ  یا hosting خدماتی است که بر روی هاست خریداری شده توسط حساب کاربری شما ارائه می شود. در بسیاری از مواقع خرید هاست و هاستینگ را برنامه نویسان ، ادمین سایت یا به طور کلی شخصی که اطلاعات کافی را دارد انجام می دهد. یکی از سوالات رایج این است که، هاست چه خدماتی ارائه می دهد؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4560″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]همانطور که می دانید هاست به یک حساب کاربری تخصیص داده می شود. کاربر می تواند براساس نوع نیاز خود یک سرور امن را انتخاب کند. فضای مورد نظر خود را در شبکه اینترنت بر مبنای میزان حجم سایت خود انتخاب کند. بر روی یک حساب کاربری مربوط به هاست خدمات بسیاری ارائه داده می شود از جمله ایمیل، میزبانی وب سایت و … . هاستی که به یک کاربر تخصیص داده می شود، بر روی یک سرور در شبکه اینترنت قرار می گیرد، به این معنا که تمام اطلاعات مربوط به یک سایت که در اینترنت نمایش داده می شود درون دیتاسنتر ها نگه داشته می شود. به طور کلی بر روی سرورها دو نوع سیستم عامل قرار دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. سرور با سیستم عامل ویندوز و سرور با سیستم عامل لینوکس.

دسته بندی انواع هاستینگ

خدمات هاست یا هاستینگ انواع مختلفی دارد که در این بخش به اختصار به آن ها می پردازیم. انواع هاستینگ شامل هاستینگ اشتراکی، نمایندگی هاستینگ ، هاست رایگان ، سرور مجازی ، هاستینگ اختصاصی و … است. هاستینگ اشتراکی یکی از انواع هاستینگ اقتصادی است. همانطور که از اسم آن پیداست، هاستینگ اشتراکی میان چند وب سایت به صورت اشتراکی ارائه می شود. تعداد وب سایت هایی که روی یک سرور قرار می گیرند می توانند از دو وب سایت تا هزار وب سایت باشد. به دلیل اقتصادی بودن این نوع میزبانی بسیاری از وب سایت ها از این نوع هاست استفاده می کنند که در دو نوع مدیریت شده و مدیریت نشده ارائه می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4560″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]در نمایندگی هاستینگ شخص سومی وجود دارد که میزان مشخصی از پهنای باند سرور میزبان، هارد دیسک و … را به شما ارائه می دهد. این خدمات می تواند به صورت رایگان در اختیار شما قرار بگیرد. هاست رایگان همانطور از اسم آن مشخص است، خدماتی را به صورت محدود و به جهت تبلیغات به کاربران خود ارائه می دهد. برای افرادی که بودجه کافی برای خرید هاست را ندارند، این نوع هاستینگ مناسب است. یکی دیگر از انواع دسته  بندی های هاست مربوط به انتخاب نوع سرور است که توسط کاربر انجام می شود. در صورتی که سرور انتخابی توسط کاربر در ایران باشد، هاست ایران در صورتی در آلمان باشد، هاست آلمان و … است. آخرین و مهمترین نکته ای که برای هاست مطرح می شود،[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *