25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

چگونه یک وبلاگ موفق ایجاد کنید

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

چگونه یک وبلاگ موفق ایجاد کنید

blog photo 2چگونه یک وبلاگ موفق ایجاد کنید

حتما شنیدین که میگن هر کی با ماماش قهر کرده رفته خواننده شده، این اصطلاحو در حوزه وبلاگ و وبلاگ نویسی هم می تونیم به کار ببریم.

چیزی که واضح است، وبلاگ نویسان بسیاری وجود دارند اما فقط تعداد محدودی از آن ها موفق هستند یا در آینده موفق خواهند شد. به هرحال هنگامی که وبلاگی بیش از صد هزار مشترک و کاربر داشته باشد در واقع چیزی که شاید در ابتدا به عنوان یک علاقه و سرگرمی برای فرد شروع شده است، توانسته به یک کار تمام وقت و یک راه عالی برای کسب درآمد تبدیل شود.

پس سوالی که پیش می آید این است که چگونه یک وبلاگ موفق داشته باشیم و بتوانیم درآمد بالایی کسب کنیم؟ در ادامه نکات بسیار مهم و ضروری برای رسیدن به این پرسش مهم را به صورت خلاصه و مفید با هم مرور خواهیم کرد.

مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید

برای داشتن محتوای با کیفیت شما باید بتوانید خوب بنویسید، مخاطب را جذب نوشته های خود کنید و اصول نگارشی را رعایت کنید. اگر در این زمینه ضعف دارید دوره های تقویت نوشتار را امتحان کنید، کتاب بخوانید و دایره لغات خود را افزایش دهید و به عنوان یک راه حل موقتی یا شاید همیشگی می توانید از محتوانویسان ماهر برای وبلاگ خود بهره ببرید.

طیف مخاطبان خود را شناسایی کنید

شما باید بدانید با چه گروه هایی از افراد سر و کار دارید. آیا کاربران شما افراد مبتدی در زمینه موضوع وبلاگ شما هستند یا افراد حرفه ای؟ با چه گروه سنی از افراد رو به رو هستید؟ مخاطبان شما بیشتر خانوم ها هستند یا آقایان؟ با توجه به طیف مخاطبان خود باید محتوا تولید کنید. به طور مثال اگر فروشگاه اینترنتی دارید، روی مخاطب خود تمرکز کنید نه روی محصولات خود. اگر مخاطبان خود را جذب کنید محصولات شما نیز فروش خواهد رفت.

پس با در نظر گرفتن مخاطبان خود هدف گذاری کنید و با توجه به موضوع مورد نظر خود در انتخاب وبلاگ مناسب و سایر جزییاتی مانند قالب، تم و غیره دقت کنید.

در مورد تکنولوژی های وبلاگ نویسی در دسترس اطلاعات کسب کنید

سیستم عامل های وبلاگ نویسی ای وجود دارند که برای شما هزینه ای در بر نخواهند داشت، مثل آن چه که Blogger.com به عنوان شناخته شده ترین و شاید ابزار اصلی وبلاگ نویسی ارائه می دهد.

اما پیشنهاد ما به شما استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که با استفاده از آن می توانید هر نوع وب سایت یا وبلاگی را راه اندازی کنید. البته برای راه اندازی وب سایت های شرکتی سیستم مدیریت محتوا جوملا پیشنهاد می شود. برای شروع کافی است تا آخرین نسخه وردپرس را دانلود کرده و سپس با تهیه هاست مناسب اقدام به نصب و استفاده از آن کنید. با توجه به رایگان و کد باز بودن آن حتی اگر دستی در برنامه نویسی داشته باشید خواهید توانست هر گونه شخصی سازی روی آن پیاده کنید.

پس از نصب و راه اندازی وردپرس، برای طراحی ظاهری وبلاگ خود می توانید از قالب هایی که در اینترنت وجود دارند استفاده کرده و سپس سایر تغییرات و سفارش سازی ها را انجام دهید.

یک نام دامنه مناسب بخرید

نام دامنه در واقع نامی است که وب سایت شما از طریق آن قابل دستیابی خواهد بود. به‌طور کلی یک آدرس اینترنتی، از دو بخش دامنه و پسوند تشکیل می شود. یک نام دامنه مناسب با توجه به موضوع خود انتخاب کنید. البته اگر از Blogger.com استفاده می کنید، می توانید نام دامنه خود را با حساب کاربری خود به صورت رایگان استفاده کنید، در حالی که درWordPress.com  باید ۱۳  دلار در هر سال برای استفاده از دامنه سفارشی با حساب کاربری خود هزینه کنید. اگر هاست خودتان را دارید بیشتر هاست ها قادر به فروش دامنه به شما هستند اگر نه که ثبت کننده های دامنه بسیاری وجود دارند مانند GoDaddy که می توانید از آن ها تهیه کنید.

قبل از شروع به مطلب گذاری کمی تحقیق کنید

شما به عنوان یک تازه وارد در این حرفه ابتدا نیاز دارید نگاهی به افراد موفق در زمینه خودتان بیاندازید. طرز کار وبلاگ های موفق را ببینید و الگو برداری کنید و حتی روش آن ها را توسعه و بهبود دهید.

شروع به نوشتن کنید

شما باید عادت کنید به صورت منظم محتوا تولید کنید اگر هر روز نمی توانید هر هفته. اما بدانید وبلاگ های موفق هر روز حداقل دو مطلب کار می کنند. باید بدانید آنچه که می نویسید باید برای مخاطب ارزشمند باشد و او را مجددا به وبلاگ شما بازگرداند. محتوای شما باید به گونه ای باشد که خواننده را راضی کند و به آن چه که در موردش سرچ کرده است دست پیدا کند.

از قدرت شبکه های اجتماعی غافل نشوید

با ساختن پیج و اکانت در صفحات اجتماعی پرمخاطب برای وبسایت خود بازدیدکننده جذب کنید. مدیریت صحیح یک صفحه در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام تاثیر فراوانی در رشد شما خواهد داشت.

کامنت ها و نظرات کاربران خود را جدی بگیرید

کلید موفقیت شما در واقع این است که مخاطب درگیر محتوای شما شود و برای شما کامنت و نظر بگذارد. چه نظرات دوستانه باشد چه منتقدانه. بازدیدکنندگان شما مسیری که باید طی کنید را به شما نشان خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *