سروای تی

۶ ابزار سئو که باید برای بهینه سازی سایت خود بشناسید

ابزارهایی که در سئوی سایت شما به شما کمک شایانی خواهند کرد
۶ ابزار سئو که باید برای بهینه سازی سایت خود بشناسید
۶ ابزار سئو که باید برای بهینه سازی سایت خود بشناسید
۶ ابزار سئو که باید برای بهینه سازی سایت خود بشناسید

 

بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت شما یا همان سئو، مجموعه ای از تکنیک هایی است که به وب سایت شما کمک می کنند تا رتبه های بالاتری در نتایج جستجوی گوگل  به دست آورید. بدیهی است، هر چه شما در فهرست سایت های گوگل برای جستجوی یک عبارت خاص بالاتر باشید، افراد بیشتری می توانند جزئیات مربوط به سایت شما را ببینند و بیشتر احتمال دارد که کاربران بر روی لینک گوگل کلیک کرده و وارد وب سایت شما شوند.

شرایط خاصی وجود دارد که یک وب سایت باید رعایت کند تا بتواند به عنوان یک وب سایت “خوب” در نظر گرفته شود. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا این شرایط را برآورده سازید. بسیاری از این ابزارهای رایگان توسط خود گوگل ارائه شده اند، اما دیگر ارائه دهندگان نیز ارزشمند هستند. در این مطلب لیستی از این ابزارها برای شما تهیه کرده ایم که اکثر آنها رایگان هستند، اما برخی از آنها در صورتی که شما نیاز به سطح بالاتری از خدمات نسبت به یک کاربر معمولی داشته باشید، نیاز به پرداخت های اضافی دارند.

۱- QuickSprout.com

25
QuickSprout.com
QuickSprout.com
QuickSprout.com

تنها با وارد کردن URL آدرس وب سایت خود در QuickSprout، یک لیست جامع از راهنمایی هایی در جهت ارتقاء موقعیت وب سایت شما در گوگل، دریافت خواهید کرد. در ادامه نمونه هایی از این راهنمایی را خواهیم گفت

شما یک نمره ی سئوی کلی از A+ تا E- و توصیه هایی در مورد بهینه سازی وب سایت خود به دست خواهید آورد. سرعت سایت شما بررسی می شود، همین طور طول عنوان ها و این که کدام یک از تصاویر شما برچسب ALT ندارند. همچنین به لینک های داخلی و تاثیر رسانه های اجتماعی روی وب سایت شما خواهد پرداخت. به علاوه، این که چند وب سایت دیگر به وب سایت شما پیوند دارند را نشان می دهد. به طور کلی می توان گفت QuickSprout ابزار بسیار مفیدی برای شما خواهد بود و دید نسبتا خوبی از جایگاه وب سایت شما و راه هایی برای بهبود آن خواهد داد.

اما برای خرید هاست لینوکس پر سر عت سیپنل و امنیت بسیار بالا به این لینک بروید

هاست لینوکس سیپنل

۲- XML-Sitemaps.com

33
XML-Sitemaps.com

سایت مپ یا نقشه سایت (XML) فایل های کوچکی هستند که لیست تمامی آدرس های موجود در وب سایت شما را در خود دارند. هنگامی که Google سایت شما را کراول می کند، اولین چیزی که جستجو می کند، فایل XML وب سایت شما است که اگر وجود نداشته باشد، شانس قرارگیری برخی از صفحات سایت شما در فهرست گوگل پایین می آید. بنابراین اگر هنوز نقشه سایت برای وب سایت خود نساخته اید، دست به کار شوید نکته ای که افراد اغلب از اضافه کردن این نقشه های سایت چشم پوشی می کنند، اما آنها واقعا ارزشمند هستند. XML-Sitemaps.com ساختن نقشه ی سایت را برای شما آسان می کند. کافی است URL سایت خود را به این سایت بدهید تا برای شما نقشه سایت بسازد که پس از آن شما بهتر است آن را در وبمستر تولز گوگل آپلود کنید و شاهد نتایج مثبت آن به مرور زمان باشید.

۳- SimilarWeb.com

43
SimilarWeb.com

Similarweb یک ابزار مفید دیگر است که بسیار شبیه به Google Analytics است، اما به شما این اجازه را می دهد تا وب سایت ها را نسبت به رقبای شان مقایسه کنید. این ابزار اطلاعات دو وب سایت را در هر زمان به شما می دهد و شما می توانید ترافیک دیگر سایت ها را با وب سایت خود مقایسه کنید. علاوه بر این، جزئیاتی در مورد نرخ پرش (درصد بازدیدکنندگانی که تنها با مشاهده یک صفحه از وب سایت شما خارج شده اند)، جمعیت شناسی (کشورها و غیره) و نحوه دریافت ترافیک رقبای شما (مراجعه کنندگان، شبکه های اجتماعی، جستجو و غیره). در واقع این ابزار آسان ترین راه است که به وسیله اطلاعات دریافتی از آن بتوانید رقبای خود را شکست دهید.

۴- Keyword Rank Checker and SERP Checker

5

فرض کنید که شما یک وب سایت فروش لباس شنا دارید. بدیهی است، برای شما مفید خواهد بود که بدانید که جایگاه شما در گوگل برای جستجوی عبارت “لباس شنا” یا مشابه آن چه خواهد بود. Checker Rank Keyword و SERP Checker این کار را برای شما انجام می دهند. فقط نام دامنه و عبارت جستجوی خود را به آن اضافه کنید و نتایج و جزییات را مشاهده کنید. اطلاعات دریافتی بسیار برای شما مهم خواهد بود چرا که اگر وب سایت شما در لیست خیلی پایین تر از وب سایت های دیگر با آن کلمات کلیدی باشد، باید تصمیمات مهمی برای بهبود کار خود بگیرید.

۵- پیدا کردن لینک های شکسته

پیدا کردن لینک های شکسته
پیدا کردن لینک های شکسته

گوگل از سایت هایی خوشش میاد که برای کاربرانشان تجربه خوبی ایجاد کرده باشن . اگر کاربری روی لینکی کلیک کند و به چیزی که میخاهد نرسد یا اصلا اون لینک از بین رفته باشد این تجربه خوبی برای یک کاربر نیست و باعث کاهش رتبه شما می شود . سایت Internet Marketing Ninjas یکی از بهترین ابزارهای موجود برای یافتن پیوندهای شکسته‌است.  نشانی اینترنتی وب سایت خود را اضافه کنید و پیوندهای شکسته را پیدا کنید آن‌ها را اصلاح کنید و باعث افزایش رتبه سایت خود در گوگل بشوید.

برای خرید هاست ویندوز به لین زیر مراجعه بفرمائید

خرید هاست ویندوز پلسک

۶- Copyscape

Copyscape
Copyscape

هیچ کس تقلب را دوست ندارد. گوگل هم با این قضیه به شدت مخالف است. اگر گوگل متوجه شود وب سایتی از محتوای کپی استفاده کرده او را جریمه و تنزیل رتبه خواهد کرد. اگر محتوایی را از شخص ثالثی دریافت می کنید، بهتر است از طریق Copyscape آن را چک کنید تا مطمئن شوید که کپی نیست. علاوه بر این، گوگل سایت هایی را که از یک محتوای مشابه در صفحات مختلف وب سایت شان استفاده می کنند دوست ندارد و جریمه می کند. Copyscape یک ابزار عالی برای بررسی این است که آیا صفحاتی با محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، آنها را پیدا کنید و یا مطالب را حذف کنید یا آن ها را بازنویسی کنید. به همین سادگی.

جهت دریافت یک گیگ هاست سیپنل پولی به صورت رایگان از لینک زیر استفاده کنید بدون محدودیت بدون تبلیغات

هاست سیپنل رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *