25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani
برای خرید سرور مجازی ابری باید اطلاعات کاملی در مورد نیاز های خود داشته باشیم و نکات مهمی را برای خرید در نظر بگیریم.

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

سرور مجازی ابری

سرور مجازی ابری چیست و چگونه کار می کند؟

سرور مجازی ابری، سروری با قدرت پردازش و ذخیره سازی اطلاعات بالاتر نسبت به سرور های قدیمی، در فضای ابری و برای کاربرانی که در نقاط مختلف هستند و از راه دور دسترسی پیدا می کنند، می باشد. به صورت ساده تر، سرور ابری، از چندین سرور فیزیکی تشکیل شده است که توسط یک شخص یا یک شرکت ثالث، در فضای مجازی و از طریق یک شبکه (معمولا اینترنت) ارائه خدمات می کند.

مجازی سازی سرور های فیزیکی و مدیریت آن ها در فضای ابری توسط نرم افزاری به نام هایپروایزر (hypervisor) انجام می پذیرد. کاربران با استفاده از این سرور، تمامی منابع سرور های فیزیکی مجازی شده را در اختیار دارند. نکته حائز اهمیت این است که اگر یکی از سرور های فیزیکی از کار بیفتد، مشکلی در روند کار به وجود نمی آید و بقیه سرور ها اتصال را برقرار می کنند.

در کل سرور مجازی ابری، شرایطی را به وجود می آورد که کاربران با اتصال به اینترنت و بدون هزینه برای سرور های فیزیکی، به منابع اختصاصی برای خود دسترسی پیدا کنند. برای این دسترسی اشخاص و شرکت های ثالث، با توجه به درخواست و نیاز شما بسته های اشتراکی مختلفی را ارائه می کنند. در نهایت شما تصمیم می گیرید که از کدام شرایط و با چه مقدار هزینه می خواهید از این بستر بزرگ استفاده کنید.

مزایای سرور مجازی ابری

سرور مجازی ابری انقلابی در حوزه فناوری اطلاعات به وجود آورده است. افراد و شرکت ها با توجه به حجم کاری خود و نیاز ها و کاربرد هایی که دارند، به سراغ این سرور ها می روند. استفاده از سرور های فیزیکی رو به افول رفته است و استفاده از سرور ابری، روز به روز رو به افزایش است. برای بررسی این رویکرد، چند نمونه از مزایای سرور های ابری را توضیح می دهیم:

سرور ابری، از چندین سرور فیزیکی تشکیل شده است که توسط یک شخص یا یک شرکت ثالث، در فضای مجازی و از طریق یک شبکه (معمولا اینترنت) ارائه خدمات می کند

استفاده راحت تر از منابع

برای استفاده از این سرور ها، می توان در عرض چند دقیقه، به منابع دسترسی پیدا کرد و فقط از طریق یک کنترل پنل، آن را مدیریت کرد. وقتی دیگر نیازی به نگهداری زیرساخت های پیچیده در محل نباشد، منابع تیم فناوری اطلاعات آزاد می شود و این تیم می تواند منابع را بر روی رویکرد دیگری بگذارد. کاربران نیز از هر جایی می توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند و کار راحت تر پیش می رود.

مقرون به صرفه بودن بودن سرور ابری

شرکت های ارائه دهنده سرور ابری، با توجه به نیاز مشتری، بسته های خدماتی دارند. در این صورت هزینه خرید و نگهداری سرورهای فیزیکی حذف می گردد و مشتریان، هزینه به نسبت خیلی کمتری برای دسترسی به منابع را می پردازند.

تغییر مقیاس خواسته شده

این امکان وجود دارد که بعد از خرید سرور مجازی ابری، مقیاس خواسته شده برای نیاز های مشتری تغییر کند.

در این صورت شرکت ارائه دهنده می تواند خدمات سرور را بسته به خواسته مشتری افزایش یا کاهش دهد.

 اطمینان خاطر

وقتی یکی از سرور های فیزیکی، که در فضای ابری با چند سرور دیگر اشتراک دارد، به مشکل برمی خورد و ممکن است خراب شده باشد، دسترسی به منابع قطع نمی شود. داده ها به وسیله دیگر سرور ها انتقال می یابند و مشتری بابت این موضوع اطمینان خاطر دارد که کاربران همیشه دسترسی خود را دارند.

نکات مهم در خرید سرور مجازی ابری

خدمات سرور مجازی ابری هر روز در جهان بروز تر و گسترده می شود. تعداد زیادی از کسب و کارها در حال تغییر روند کاری خود هستند و این به خاطر مزایای بیشتر سرور ابری نسبت به روش های قدیمی است. در این حین برای خرید سرور مجازی ابری معیار هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

طراحی زیرساخت مناسب و امنیت

این موضوع سه جنبه اصلی دارد: راه اندازی مرکز داده، محاسبات با عملکرد بالا و امنیت چند لایه.

شرکتی که قصد خرید سرور از آن را دارید، باید برای راه اندازی سرور شما با توجه به نیازتون محاسبات را انجام دهد و امنیتی چند لایه برای سرور شما تعبیه کند.

سرور مجازی ابری
سرور مجازی ابری شرایطی را به وجود می آورد که کاربران با اتصال به اینترنت و بدون هزینه برای سرور های فیزیکی به منابع اختصاصی برای خود دسترسی پیدا کنند

پشتیبانی از داده ها

در زمان خرید، باید از چگونگی پشتیبانی داده ها و نحوه عملکرد آن در حین انتقال، آگاهی داشته باشید. شرکت ارائه دهنده سرور ابری باید این امکان را برای شما به وجود آورد.

پشتیبانی مشتری

وقتی سوال یا مشکلی، بعد از خرید سرور برای مشتری به وجود می آید، شرکت ارائه دهنده باید پاسخگو باشد. این پشتیبانی ممکن است همیشگی یا در ساعات مختلفی در شبانه روز باشد. مشتریان نیز می توانند از راه های مختلفی نظیر تلفن، چت و ایمیل با شرکت، ارتباط برقرار کنند.

تداوم خدمات در حادثه ها

بلایا و حوادث قابل پیشبینی نیستند. این قابل پیشبینی نبودن، دلیل بر رها کردن خدمات و داده ها نباید باشد. در حین خرید سرور مجازی ابری، باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که شرکت ارائه دهنده باید نسبت به حوادث پاسخگو باشد و در تداوم خدماتش مسئولیت پذیر باشد.

برای خرید سرور مجازی ابری به این لینک مراجعه کنید

قرارداد

در خرید سرور مجازی ابری، حتما به قراردادی که با شرکت ارائه دهنده منعقد می کنید، توجه خاصی داشته باشید. در این قرارداد، خدماتی که قرار است از سمت شرکت ارائه دهنده ارائه شود با جزئیات نوشته شده است. پس برای کامل بودن خواسته و نیاز ها، باید تمامی موارد در قرارداد ذکر شده باشد.

قیمت سرور ابری

با توجه به گسترده شدن دنیای سرور مجازی ابری، شرکت های خدمات دهی این سرور ها نیز افزایش چشمگیری داشته اند. در این رقابت جهانی، ممکن است شرکت هایی با دادن بسته های تخفیفی و شستشوی مغزی، خدمات کم ارزشی را با بهای بالاتری بفروشند. شما باید با تحقیق و بررسی شرکت های مختلف اعتبار آن ها را بسنجید و نسبت به نیاز خود، اقدام به خرید سرور مجازی ابری کنید.

سرور مجازی ما در فرانسه دیتاسنتر بزرگ OVH میباشد

سرور مجازی ابری
سرور مجازی ابری انقلابی در حوزه فناوری اطلاعات به وجود آورده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *