25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

چگونه یک هاست خوب می تواند سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

چگونه یک هاست خوب می تواند سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟
چگونه یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب می تواند سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟
thumbnail 2058 201605090151040

 

با توجه به الگوریتم های گوگل که به طور مداوم در حال تحول، تغییر و رشد هستند، تعیین این که چه فاکتورهایی در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو (SEO)  مهم هستند به یک دغدغه برای صاحبان وبلاگ ها و وبسایت ها تبدیل شده است. برخی از این عوامل واضح و معمول هستند مانند کلمات کلیدی، لینک ها و شهرت. اما آیا این ها تنها عوامل موثر بر جستجوگرها هستند؟ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نه.

چه عوامل دیگری اهمیت دارند؟ اولین تصمیماتی که در هنگام ایجاد یک وب سایت گرفته اید را در نظر بگیرید. یکی از آن ها که اغلب با عجله و بدون اینکه درک درستی از تأثیر آن داشته باشید، گرفته اید: تصمیم انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب (هاست) است.

آیا ارائه دهنده خدمات میزبانی (هاست) شما روی سئو تاثیر می گذارد؟
درست است که انتخاب هاست به طور مستقیم، رتبه بندی شما را افزایش نخواهد داد. چرا که هاست وظیفه ندارد شما را به صفحه اول منتقل کند یا به طور مستقیم ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. با این حال، یک هاست ضعیف می تواند اثرات بدی داشته باشد و در مقابل یک هاست خوب شما را در رقابت با رقبا نگه دارد.

ویژه دریافت هاست رایگان

بسیاری از صاحبان سایت های جدید، یک سرویس دهنده میزبانی را به دلیل قیمت پایین آن انتخاب می کنند. همه ی آن ها قیمت را در نظر می گیرند اما تأثیری که می توانند هاست ها روی بازاریابی شان داشته باشند را مورد توجه قرار نمی دهند. با درک نقش میزبانی وب (هاست) در سئو، شما می توانید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و از مزیت های آن سود ببرید.

اما سوالی که پیش می آید: هاست چگونه سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

۱- امنیت سرور

امنیت سایت شما بسیار مهم است. نه تنها روی رتبه بندی شما در گوگل، بلکه بر روی دیدگاه، تجربه و ایمنی کاربران شما نیز موثر است. وب سایتی که ایمن نباشد از راه های مختلف به رتبه شما صدمه خواهد زد. گوگل سایت هایی را که مورد حمله یا ترویج بدافزارها قرار می گیرند، جریمه می کند. هنگامی که بازدید کنندگان از نقص امنیتی شما مطلع می شوند، به ترافیک و اعتبار شما آسیب می رساند. همه این عوامل باعث کاهش رتبه بندی می شود.

شاید شما کارهای زیادی را شخصا برای محافظت از وب سایت خود انجام دهید، اما بدانید هاست شما نقش مهمی در امنیت سایت دارد و باید گفت زمانی که شما از یک سرویس میزبانی مشترک استفاده می کنید، نقش آن ها برجسته تر است. چون هنگامی که سایت های دیگر در همان سرور دارای ضعف امنیتی هستند، این فرصت را برای هکرها فراهم می کند تا چندین سایت را در همان سرور آلوده کنند.

راه حل این مورد جابجایی به یک سرور اختصاصی است. حتی پس از آن برای اطمینان شما باید بدانید آن ها چه اقدامات امنیتی را برای محافظت از سرورشان انجام می دهند.

۲- محل سرور

شاید فکر کنید که فاکتور مکان به تازگی جزء عامل های الگوریتم رتبه بندی گوگل شده است، اما در واقع مدت زمان زیادی است که از جمله معیارهای مهم گوگل به حساب می آید. گوگل به اطلاعات مکانی متکی است، حتی زمانی که جستجو یک جستجوی محلی نباشد.

به عنوان مثال، اگر شخصی در ایالات متحده جستجو می کند، احتمال این که سایت های موجود در سرورهای ایالات متحده در نزدیکی بالا قرار داشته باشند، بیشتر است. در واقع احتمال این که شخص سایتی مثلا از ژاپن یا چین در نتایج ببیند، خیلی کم است.

یک زمانی آن ها فقط دامنه سطح بالا یا همان پسوند را برای تعیین محل سایت لحاظ قرار می دادند. اما به تازگی، آنها شروع به تکیه بیشتر روی آدرس آی پی کرده اند، چرا که نتایج دقیق تری را حاصل کرده است. این می تواند خبر خوبی برای شخص جستجوگر باشد، اما اگر سرور شما در مکان دیگری قرار دارد، می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

بنابراین شما باید بدانید که سرور کجا قرار گرفته است و همچنین محل مخاطبان مورد نظرتان را شناسایی کنید. سپس هاستی را انتخاب کنید که دارای سرورهایی در همان کشوری است که اکثر مخاطبان شما هستند.

۳- عملکرد سرور

یکی از عوامل نهایی، در نظر گرفتن عملکرد سرور است که شامل سرعت سرور و خرابی یا از کار افتادگی آن می شود. عملکرد کلی سرور روی تجربه کاربر، که گوگل بسیار جدی گرفته است، تاثیر می گذارد.

گوگل اغلب وب سایت هایی را که دارای سرعت بارگذاری پایین هستند و همچنین سایت هایی که از زمان خرابی و قطعی سرور طولانی رنج می برند، جریمه می کند. بیشتر ارائه دهندگان میزبانی دارای درصد بالایی از زمان کارکرد یا همان آپ تایم (مقدار فعالیت بدون قطعی سرور) هستند. به ندرت هاستی با آپ تایم پایین تر از ۹۹ درصد پیدا می شود اما همان ۱ درصد تفاوت ها را رقم می زند.

علاوه بر سرعت بارگیری، گزینه های طراحی بسیاری وجود دارد که شما می توانید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید، اما هاست شما هنوز هم ممکن است سرعت شما را به حدی کاهش دهد که به سئوی شما آسیب برساند. مطمئنا استفاده از یک سرور مشترک بیشتر احتمال دارد که به سرعت شما آسیب برساند تا یک سرور اختصاصی. شاید یک سرور اختصاصی برای شما هزینه داشته باشد اما در بلندمدت برای کسب و کارتان بسیار بهتر است.

نتیجه گیری

هاست های متعدد با کیفیت بالا در سراسر اینترنت وجود دارند. پیدا کردن یک هاست با محل مناسب، عملکرد با کیفیت و با امنیت بالا، نباید دشوار باشد. قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید و تحقیق خود را انجام دهید و هر یک از این ویژگی های ارائه دهنده خدمات میزبانی را بررسی کنید. در غیر این صورت، شما ممکن است نتایجی که از سئوی سایت تان انتظار دارید برآورده نشود.

جهت خرید هاست خوب با اصول سئو به لینک زیر مراجعه بفرمائید

میزبانی حرفه ای ویندوز و لینوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *