سروای تی

نحوه نصب کلود لینوکس

 

نحوه نصب کلود لینوکس
نحوه نصب کلود لینوکس

اگر قصد نصب سیستم عامل لینوکس کلاود Cloudlinux بر روی سرور خود را دارید و نگران داون شدن سرور در مدت نصب مجدد سیستم عامل بر روی سرور هستید Cloudlinux یک امکان بسیار حرفه ای و عالی را در اختیار شما قرار داده است . شما به ابزاری که Cloudlinux در اختیارتان قرار میدهد قادر خواهید بود تا لینوکس Centos خود را به کرنل Cloudlinux آپگرید و تبدیل کنید . برای انجام این کار کافیست تا اسکریپت تبدیل کننده سنت او اس به کلاود لینوکس را از وب سایت رسمی Cloudlinux دانلود کرده و با لایسنس ترایال یک ماهه ای که از سایت کلاود لینوکس دریافت کرده اید اجرا کنید .

نحوه نصب Cloud Linux
در این آموزش قصد نصب سریع کلود لینوکس را به آسان ترین شکل داریم ؛ چون سایر آموزش های مربوطه در انجمن متاسفانه زیاد واضح اقدام به ایجاد این پست کردم .
معمولا ۹۰% از مدیران برای راه اندازه سرور از سنتوس استفاده می کنند و این امر دیگه کامل در کاربران جا افتاده است ، حال در این آموزش ما قصد داریم ساده ترین و واضح ترین راه را در اختیار شما قرار بدهیم .

– ابتدا اقدام نصب سنتوس نمایید و تمامی مراحل نصب را مانند قبل انجام دهید ، اعم از نصب سی پنل و کانفیگ آپاچی و … حال به یک سرور کامل سی پنل دست پیدا کرید ، حال با دستور زیر می توانید سنتوس را به کلود لینوکس تبدیل نمایید و در کمترین زمان یک سرور پرقدرت راه اندازی کنید .

دستور زیر را کامل وارد در محیط ssh وارد نمایید:

<code>

wget http://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy ; sh cldeploy -k keyactive

</code>

توجه داشته باشید که منظور از keyactive همان لایسنس کلود لینوکس است که میتوانید با مراجعه به این لینک یک از لایسنس تریال یک ماهه آن استفاده نمایید و سپس بعد از این مدت اقدام به خرید لایسنس از سایت مربوطه نمایید.

سپس بعد از نصب آن یک مورد مهم از آن نیز خواهد ماند و آن نیز CageFS است که برای راه اندازی کلود نیز واجب است ؛ بعد از نصب کلود حال توسط دستور زیر اقدام به نصب cageFS نمایید :

<code>

yum install cagefs /usr/sbin/cagefsctl –init mkdir /home/cagefs-skeleton ; ln -s /home/cagefs-skeleton /usr/share/cagefs-skeleton

</code>

زمانی که تمامی مراحل فوق را کامل انجام دادید حال در فایروال خود که اکثرا از csf استفاده می کنند گزینه مربوط به کلود نیز برطرف شده ولی CloudLinux Disable ptrace فعال شده که برای امنیت آن نیز واجب است :

برای این امر دستورات زیر را اجرا نمایید :

<code>

vi /etc/sysctl.conf

</code>

سپس بعد از ذخیره کردن (esc+) از فایل خارج و در خط فرمان جدید دستور زیر را اجرا نمایید :

<code>

sysctl -p

</code>

امیدواریم مفیدوموثر واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *