سروای تی

روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری ها نسبت به شرکت های میزبانی وب

روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری ها نسبت به شرکت های میزبانی وب
روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری ها نسبت به شرکت های میزبانی وب
روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری ها نسبت به شرکت های میزبانی وب

بسیاری از شرکت ها، محصولات و خدمات بسیار مشابهی را ارائه می دهند و این موضوع در صنعت میزبانی وب نیز صادق است. با یک جستجوی ساده برای “میزبانی وب اشتراکی” می توانید لیستی بی پایان از شرکت هایی که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند را مشاهده فرمایید. بسیاری از شرکت ها تعداد نامحدودی وب سایت، فضای نامحدود، پهنای باند نامحدود و پشتیبانی ۲۴ ساعته را ارائه می دهند، اما چه عواملی تفاوت را بین این شرکت ها رقم می زند؟

 

به عنوان کسی که بیش از ۲ دهه در فیلد اینترنت بوده است، بسیاری از افراد که از شرکت های میزبانی وب استفاده می کنند را ملاقات کرده ام. هرچند اغلب افراد را شاکی از میزبان وب خود دیده ام اما بسیاری دیگر نیز نسبت به ارائه دهنده خود وفادار بوده اند. این که آیا این موارد را می توان ادعایی کلی در صنعت میزبانی وب دانست یا نه را من نمی دانم، اما می توانم به شما بگویم که افرادی که از میزبان وب خود راضی بوده اند به من چه چیزهایی گفته اند. در اینجا لیستی از نظرات آن ها را در مورد میزبان وب ارائه می دهیم. نظراتی که شاید روی شرکت میزبانی وب شما تاثیر گذار باشد و بتوانید تصمیمات کارآمدی بگیرید. همانطور که می بینید بیشتر نظرات پیرامون رسیدگی به مشتری و مشتری مداری است.

 

  1. ۱. آنها به تلفن پاسخ می دهند

 

یکی از انواع شکایت هایی که من از افراد بسیار شنیده ام راجع به تماس های تلفنی با شرکت و پاسخ هایی که به آنها گفته می شود بوده است که برای آن ها این موضوع خیلی مهم است. گفت: “همه ی اپراتورهای ما مشغول هستند – لطفا صبر کنید”. مردم به من گفته اند بعضی اوقات نزدیک ۲ ساعت در صف پاسخ گویی تلفن مانده اند. این مساله واقعا آن ها را نسبت به شرکت دلسرد می کند.

 

 

 

  1. ۲. آنها ایمیل ها را پاسخ می دهند

 

اغلب مردم هنگامی مجبور می شوند با شرکت تماس بگیرند که از طریق ایمیل به مشکل آن ها رسیدگی نشود. تقریبا همیشه یک پاسخ خودکار فوری دریافت می کنند که توضیح می دهد کسی در کوتاه مدت با آن ها تماس خواهد گرفت. برخی از پیگیری ها از طرف میزبان به قدری سریع بوده که این حس به آدم دست می دهد که من تنها نیستم. اما برخی از شرکت ها هفته ها بدون پاسخ دادن به ایمیل عبور می کنند و هنگامی که پاسخی می دهند، حتی برای این تاخیر عذرخواهی هم نمی کنند. بدیهی است، هنگامی که پاسخی به موقع به ایمیل آنها داده می شود، مردم خوشحال می شوند.

 

  1. ۳. آنها ایمیل ها را کامل می خوانند

 

برخی از کارکنان شرکت ها تنها بخشی از ایمیل ها را خوانده و پاسخ می دهند و گاهی اوقات نیز پاسخ ها و لینک های نامربوط ارسال می کنند. هنگامی که مردم پاسخ های مورد نظرشان را به شکل کامل دریافت کنند، مطمئنا از میزبانی که دارند راضی و خشنود خواهند بود.

 

  1. آنها یک تجربه مشتری (customer experience) خوب ارائه می دهند.

برخی مطالعات نشان می دهد که مشتریان با بهترین تجربه مشتری یک شرکت حدود ۱۵۰ درصد بیشتر از مشتریانی که بدترین تجربه مشتری را از همان شرکت دریافت کرده اند، پرداخت خواهند کرد. این خیلی زیاد است و البته، اخبار بد سریع تر از اخبار خوب حرکت می کند. به شکل ساده، یک تجربه مشتری خوب بدان معنا است که فرم های ثبت نام کار می کنند، صفحات سریع و به سرعت بارگذاری می شوند و اطلاعات به راحتی قابل دسترسی هستند. تجربه مشتری خوب بدان معنی است که یک مشتری به موقع درخواست های پرداخت را دریافت می کند و ایمیل دریافتی آنها یک تجربه یک کلیکی را ارائه می دهد که به طور مستقیم به صفحه ای که نیاز به پرداخت هزینه برای یک سرویس مجدد دارند را منجر می شود. به طور خلاصه، همه چیز برای هر مشتری آسان می شود، به طوری که آنها می توانند کاری را انجام دهند که نیاز به انجام آن دارند.

 

  1. آنها به زبان من صحبت می کنند.

این که اپراتور شرکت میزبان وب تسلط خوبی روی زبان به خصوص انگلیسی و زبان های دیگر مشتریان داشته باشد مطمئنا برای رفع سریع تر نیازها و مشکلات مشتریان از نقاط مختلف جهان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *