سروای تی

ثبت دامنه به زبان ساده

جهت ثبت دامنه باید اطلاعات کافی از مراحل انجام این کار را داشته باشید. در این مقاله درباره بررسی قیمت دامنه مورد نظر شما و همچنین انتخاب بهترین نام برای سایت صحبت کرده ایم. ثبت دامنه برای رشد یک کسب بسیار مهم است. اینکه نوع دامنه انتخابی شما باید از کدام دسته باشد و چطور باید نوع دامنه خود را انتخاب کنید.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ثبت دامنه به زبان ساده

برای ثبت دامنه باید اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید به راحتی دامنه خود را ثبت کنید. در این مقاله به زبان ساده سعی کرده ایم که ثبت دامنه و اطلاعات کلی درباره دامنه را شرح دهیم. دامنه در اصل همان آدرس سایت است که شما در مرورگر خود وارد می کنید و از این راه وارد سایت مورد نظر خود می شوید. دامنه یک آدرس است. آدرسی که مشخص می کند سایت شما در کجا قرار دارد. هر سایت برای آن که به نمایش در آید نیاز دارد در جایی قرار بگیرد تا کاربران برای وارد شدن به سایت به آدرسی که از طرف صاحب سایت در نظر گرفته شده است، بروند. به طور کلی صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که برای انتخاب نام دامنه این امر بسیار مهم است. نام دامنه باید به گونه ایی باشد تا کاربران برای کسب اطلاع، سایت رقیب شما را ترجیح ندهند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4529″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]دامین یا Domain ، نام سایت را درون خود دارد. اینکه چطور یک نام در دنیای وب شناخته می شود و باعث می شود که کاربران آن سایت را پیدا کنند کمی متفاوت است. در دنیای شبکه اصطلاحی وجود دارد به نام پروتکل، پروتکل ها قوانین تعریف شده ای در دنیای شبکه هستند. انواع گوناگونی از پروتکل وجود دارد. پروتکلی که مربوط به ثبت دامنه است، DNS نام دارد. این پروتکل IP را به نام تبدیل می کند. به عبارت دیگر نامی که شما در ثبت دامنه برای سایت خود انتخاب می کنید در دنیای وب به صورت IP شناخته می شود. پروتکل DNS این IP را به نام سایت و نام سایت را به IP تبدیل می کند.

چطور ثبت دامنه انجام دهیم؟

ثبت دامنه به صورت کلی دارای مراحلی است که باید روند این مراحل طی شود. به زبان این مراحل را شرح می دهیم. برای ثبت دامنه باید بدانید که دامنه ها انواع گوناگونی دارند. دامنه های عمومی، دامنه های ایرانی، دامنه های فارسی و … از انواع دامنه هاست. در هنگام ثبت دامنه شما می توانید بر اساس نوع دامنه ای که انتخاب می کنید در صورت منحصر به فرد یا یکتا بودن نام انتخابی را مورد بررسی قرار دهید. پس انجام بررسی و تحقیقات لازم می توانید قیمت ثبت دامنه خود را بدانید. برای اینکه بدانید دامنه شما یکتا است یا نه می توانید در مرورگر خود نام دامنه خود را بررسی کنید. اگر با نام دامنه شما سایتی ثبت نشده بود در این صورت دامنه شما آزاد است و شما می توانید آن را خریداری کنید.

 

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4534″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]نکته دیگر در بررسی نام دامنه مربوط می شود به نوع دامنه، یکی از انواع دامنه هایی که در جهان بسیار رواج دارد، دامنه های با پسوند com است، اگر نام دامنه ی مد نظر شما با پسوند داخلی یعنی ir است، باید دامنه خود را با پسوند com نیز خریداری کنید تا در آینده و در صورت پیشرفت سایت شما، کسی نتواند با نام سایت شما دامنه ای مشابه با پسوند com را خریداری کند. در هنگام ثبت دامنه، دامنه انتخابی شما به نام و مشخصات شما ثبت می شود تا در صورت وجود هر گونه مشکل امکان رفع مشکل وجود داشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *