25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

چگونه سرور اختصاصی خود را ایمن کنید

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

چگونه سرور اختصاصی خود را ایمن کنید
چگونه سرور اختصاصی خود را ایمن کنید

چگونه سرور اختصاصی خود را ایمن کنید

چگونه سرور اختصاصی خود را ایمن کنید

سرور اختصاصی از تمام لحاظ یک سرمایه گذاری بزرگ به حساب می آید. هر چند یک سخت افزار اختصاصی خوب، ارزان به نظر نمی رسد، اما مزایای استفاده از منابع کل سرور در اختیار شما، کاملا مهمتر از ملاحظات مالی می باشد. شما سیستم عامل انتخابی خود را نصب می کنید، شما تصمیم می گیرید که چه تعداد وب سایت را قصد دارید روی یک دستگاه میزبانی کنید و شما هستید که دقیقا به همان اندازه ای که مناسب و لازم است، منابع موجود را اعمال می کنید.

 

البته نقطه ضعف و سختی داشتن یک دستگاه اختصاصی این است که شما به طور کامل مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده دارید و همچنین شمایید که مسئولیت امنیت از وب سایت های میزبانی دستگاه را بر عهده دارید. البته، تعدادی از مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری و مدیریت مستقیم شما، نیاز به ساختن یک روال و دستورالعمل کاری برای اطمینان از امنیت سرور اختصاصی و مکان های ذخیره سازی دارد.

 

ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما یک مکان فیزیکی ایمن است. امنیت فیزیکی سرور شما به همان اندازه اهمیت دارد که دفاع از طیف وسیعی از تهدیدات سایبری موجود در اینترنت مهم و ضروری است.

 

با استفاده از رمزگذاری مناسب برای دسترسی به وب سایت ها، با تهدیدات سایبری موجود مقابله کنید. با استفاده از SSH / SCP اطمینان حاصل کنید که جزئیات ورود (نام کاربر، رمز عبور) رمزگذاری شده و برای همه غیرقابل دسترس است، به جز کسانی که اجازه دسترسی به آن ها داده می شود. از پورت ۲۲ برای SSH / SCP استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام پورت های دیگر به طور کامل مسدود شده اند.

 

در این جهان پر مشغله و شلوغ همیشه تمایل به استفاده از میانبر در کلمه عبور وجود دارد و مردم فراموش می کنند که آن ها یک جنبه ضروری از امنیت سرورشان هستند. هرچند استفاده از نام وبسایت شما به همراه ۱۲۳ برای به حافظه سپردن آسان است، اما در این صورت برای هک کردن یک سیستم محافظت شده با این روش به نرم افزار پیچیده ای نیاز نیست. کلمه عبوری که در نظر ما است به این صورت می باشد:

 

“rATCmnnwP2SkCavjpNt52GB8emJRstzm”

 

شما همچنین می توانید پسوردهای قدرتمندی را در وب سایت هایی مانند Random.org ایجاد کنید.

 

هرچند محافظت در برابر ویروس ها از جمله موارد مهم دیگری است که سرورها با آن درگیر هستند اما عده ی اندکی آن را جدی می گیرند. یک نرم افزار ویروس کش خوب نصب کنید و مطمئن شوید که آپدیت های آن منطبق بر روش های ساخته شده توسط شما است. علاوه بر این، به روز رسانی نرم افزار ها را ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که همه آسیب های شناخته شده با استفاده از پچ های شرکت نرم افزاری پوشش داده می شوند. برخی از به روز رسانی های نرم افزاری ممکن است اختیاری باشد، بنابراین بازدید منظم از وب سایت شرکت نرم افزاری، بخش مداوم و منظمی از کار شما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *