25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

آموزش نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

67 1
آموزش نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق


امروزه با توجه به اوج گرفتن اینترنت و پیشروی دنیای دیجیتال روش های سنتی کم کم در حال منسوخ شدن هستند. از طرفی راه اندازی وب سایت های فروشگاهی آنلاین خیلی ساده تر است تا مدیریت یک فروشگاه بزرگ! در ارتباط با هزینه های اولیه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هم باید ذکر کنیم که مثل روش سنتی و فروشگاه فیزیکی نیست. تنها باید یک دامنه، فضا و محصولات یا خدماتی برای فروش داشته باشید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی
حتی اگر تابحال وب سایتی را راه اندازی نکرده باشید، یا نمی دانید چه چیزی برای فروش ارائه کنید، باز هم می توانید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید. این روند برای کسانی که از ساختن یک فروشگاه آنلاین موفق نمی ترسند، امکان پذیر است. در ادامه می توانید نحوه شروع راه اندازی فروشگاه آنلاین از ۰ تا ۱۰۰ را بیاموزید.

در اول یک نام دامنه مناسب و یک میزبانی وب خوب برای فروشگاه خود پیدا کنید.
یک سیستم مدیریت محتوای خوب مثل وردپرس برای فروشگاه تجارت الکترونیکی خود انتخاب کنید.
سیستم مدیریت محتوا را نصب کنید.
فروشگاه را راه اندازی کنید.
تکنیک های بازاریابی را مطالعه بفرمایید

آنچه باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین بدانید
برای ساختن یک وب سایت تجارت الکترونیکی، به یک نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید . اگر نمی دانید که دقیقا قصد فروش چه کالا یا خدماتی را دارید، می توانید خرید دامنه را به مرحله ای که خواستید وب سایت را بارگذاری کنید، یعنی بعد ازخاتمه طراحی سایت انجام دهید.

گزینه های زیادی برای ساخت یک فروشگاه آنلاین وجود دارد. برای مثال، استفاده از خدمات برخی نرم افزارها مانند Shopify و Wix یک انتخاب معمول است. حتی می توانید فروشگاه خود را با استفاده از افزونه هایی مثل WooCommerce و یا موارد مشابه و به کمک پلت فرم های تجارت الکترونیکی راه اندازی کنید.

برخی کاربران با انتخاب Shopify کار را خاتمه می دهند، زیرا این پلت فرم به نظرشان ساده تر است. اما، این دیدگاه برای همیشه بهترین رویکرد نیست، چون:

هنگامی که Shopify را انتخاب می کنید، پتانسیل فروشگاه شما محدود می شود.
گزینه های طراحی شما محدود هستند.
انتخاب قالب به گستردگی قالب های وردپرسی نیست.
بعضی توانایی های های آن در ازای پرداخت وجه در اختیارتون قرار می گیرد.
اگر تمایلی به استفاده از Shopify ندارید باید کار را از ابتدا شروع کنید.
برتری های ووکامرس نسبت به Shopify
با WooCommerceاز طراحی فروشگاه خودکنترل کاملی دارید.
از آنجای که وردپرس و WooCommerce رایگان هستند، فقط باید برای نام دامنه و میزبانی هزینه پرداخت کنید.

Dropshipping
اگر شما هم در مورد ایده شروع کسب و کار تجارت الکترونیک جستجو کرده اید، احتمالا با حمل و نقل پستی در دنیای اینترنت مواجه شده اید . با حمل پستی، یک محصول را در فروشگاه خود می فروشید، سپس یک فروشنده شخص ثالث تمام خدمات حمل و نقل را برای شما انجام می دهد. این گزینه ارسال اگر کاملا رایگان باشد به نظر یک رویکرد جذابی خواهد بود چون تمام امکانات، هزینه ها پستی و ارسال و حواشی آن رایگان صورت می گیرد در اصل صرفه جویی در زمان و هزینه موجب ایجاد احساس خوشایندی در شما می شود. حالا تصور کنید به جای هزینه طراحی یا صرف انرژی برای افزودن قابلیت های اضافی به سایت، بتوانید از یک سیستم آماده کمک بگیرید. وردپرس این توانایی را دارد چون هزینه های اضافه را کاهش می دهد.

با dropshipping شما معمولا دارای حاشیه سود بسیار پایین تری هستید. وقتی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی تازه تاسیس و در حال رشد دارید بهتر است اقتصادی تر فکر کنید. به علاوه، اگر نتوانید محصولات خود را به فروش برسانید، رشد نام تجاری بلند مدت و حفظ قدرت در بازار دشوارتر است.

در ادامه توجه کنید برای موفقیت در فروشگاه آنلاین باید خدمات و محصولات عرضه شده به مشتری را کاملا مدیریت کنید. این مورد می تواند یک دردسر بزرگ باشد چون پیچیدگی ها و مشغله های خاص خود را دارد اما صرف انرژی و حوصله برگ برنده شما است. تصور کنید صدها نفر از مشتریان که با تاخیر در حمل کالا مواجه شده اند با عصبانیت با شما برخورد می کنند در چنین شرایطی تنها راه حل ایجاد حس آرامش و اعتماد در طرف مقابل و دعوت به صلح می تواند شما را به برندی مشتری مدار تبدیل نماید.

۱۰۰ در صد مشتری محوری یک راه آسان اما کارآمد برای شروع فروش محصولات و ترویج برند تجاری است. اگر می خواهید یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق راه اندازی کنید وکنترل کاملی بر آن را داشته باشید، پس کیفیت، مشتری مداری و اصل اعتماد را سر لوحه وب سایت خود قرار دهید.

محصولات و خدمات مورد نیاز برای شروع یک فروشگاه آنلاین
برای شروع راه اندازی یک فروشگاه آنلاینو ایجاد یک کسب و کار اینترنتی باید پیش نیازهای آن را فراهم نمایید. محصولات و خدمات خاصی وجود دارد که باید روی آن سرمایه گذاری کنید. موارد زیرمواردی هستند که باید فراهم شوند:

نحوه انتخاب یک نام دامنه مناسب
میزبان وب قابلی اعتماد با آپتایم بالا که می تواند فروشگاه شما را تقویت کند.
یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مانند وردپرس و WooCommerce
انتخاب محصولات و خدمات مورد نظر جهت عرضه و تعیین بازار هدف
بسته بندی مناسب برای محصولات
انتخاب روش های حمل و نقل
صرف هزینه برای تبلیغات و بازاریابی
همانطور که می دانید فروشگاه اینترنتی نیز به صرف زمان و هزینه نیاز دارد اما این هزینه ها در قیاس با ساخت فروشگاه فیزیکی بسیار پایین تر است.

sarvit 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *