25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

سرویس کلودفلر (CloudFlare) چیست؟

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

شاید شما هم از جمله کسانی بوده باشید که از این سرویس استفاده می کند یا تجربه استفاده از آن را قبلا داشته اید, اکثر کاربران کلودفلر را به عنوان یک محافظ در مقابل حملات دیداس (DDoS Protection) می شناسند, اما کلوفلر  این سرویس را به چه قیمتی در اختیار کاربران می گذارد؟ رایگان؟

اگر به وب سایت کلود فلر (https://www.cloudflare.com) مراجعه کنید خواهید دید که سرویس های این سایت دارای ۴ پلن می باشند!

بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند که پلن رایگان هم می تواند جلوی حملات دیداس را بگیرد و  IP وب سایت را مخفی کند ولی حتی پلن دوم این سایت که ماهیانه ۲۰$ دلار فروخته می شود نیز دارای DDoS protection نیست ! پلن سوم با نام Business دارای DDoS Protection می باشد که این پلن ماهیانه ۲۰۰$ هزینه در پی خواهد داشت؛

 

ویژگی های پلن رایگان:

اولین ویژگی خوب پلن رایگان این سایت بهینه سازی خروجی HTML سایت می باشد,که باعث افزایش سرعت لود خواهد شد(البته به گفته سایت),  سایت شما به صورت اتوماتیک کش می شود وبرای فراخوانی فایل ها از یک سیستم CDN استفاده می کند تا بهترین و سریعترین زمان لود را متناسب با موقعیت جغرافیایی بازدید کننده داشته باشد.

البته از نظر امنیتی نیز پلن رایگان دارای امکاناتی می باشد , این موارد امنیتی شامل یک صافی برای عبور درخواست ها به سمت سرور شما می باشد که محبوبترین آن می تواند جلوگیری از  SQL injection باشد که البته صد درصد نیست و در مقابل یک سری حملات عمومی و شایع می تواند مفید و خوب باشد همچنین می توانید آی پی های دسته ای کاربران را از مشاهده وب سایت منع کنید! البته ویژگی هم مبنی بر DDoS protection برای این پلن ارائه شده که در سطح لایه ۷ می باشد و تا حد بسیار کمی در مقابل حملات HTTP , TCP مقاومت نشان می دهد که البته بسیار ناچیز می باشد و در این خصوص نتوانسته کاربران را راضی نگه دارد, چرا که با کوچکترین حمله سایت شما از دسترس خارج می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *