25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس 2024

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

در اینجا طراحی سایت چند زبانه با وردپرس را خواهیم آموخت

جلب متوجهات مرتبط با چند زبانه کردن وب‌سایت‌های وردپرسی از طریق افزونه‌ها یکی از مباحث مهم در حوزه سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت است. افزونه‌ها یا پلاگین‌ها در وردپرس، به عنوان ابزارهایی برای اضافه کردن امکانات و قابلیت‌های جانبی به وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله، به بررسی سه افزونه معتبر برای چند زبانه کردن وب‌سایت‌های وردپرسی پرداخته‌ایم:

  1. افزونه Polylang: یکی از افزونه‌های محبوب برای چند زبانه کردن وب‌سایت‌ها در وردپرس است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید برای هر زبان مورد نظر، محتوا و تنظیمات مرتبط را مدیریت کنید.
  2. افزونه Multilingual Press: این افزونه نیز یکی دیگر از ابزارهای معتبر برای چند زبانه کردن وب‌سایت‌های وردپرسی است. با استفاده از Multilingual Press، می‌توانید وب‌سایت‌های متعدد در زبان‌های مختلف را به راحتی مدیریت کنید و بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید.
  3. پلاگین TranslatePress: این پلاگین نیز یک گزینه دیگر برای چند زبانه کردن وب‌سایت‌های وردپرسی است. با استفاده از TranslatePress، می‌توانید به راحتی متن‌ها و محتواهای مختلف وب‌سایت خود را ترجمه کرده و وب‌سایت چند زبانه‌ای ایجاد کنید.

برای نصب هر یک از این افزونه‌ها، کافی است به بخش “افزونه‌ها” در داشبورد وردپرس بروید، افزونه مورد نظر را جستجو کنید و سپس آن را نصب و فعال کنید. سپس می‌توانید تنظیمات مربوط به هر افزونه را انجام داده و وب‌سایت چند زبانه خود را ایجاد کنید.

ما در این آموزش از افزونه polylang  استفاده خواهیم کرد

پس از این مراحل، شما باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  1. نصب و فعالسازی افزونه Polylang:
  • در داشبورد وردپرس، به بخش “افزونه‌ها” بروید و بر روی “افزودن جدید” کلیک کنید.
  • در صفحه بارگیری، در قسمت جستجو، عبارت “Polylang” را وارد کنید.
  • افزونه Polylang را پیدا کرده و بر روی “نصب کنید” کلیک کنید، سپس بعد از نصب، بر روی “فعالسازی” کلیک کنید.
  1. راه‌اندازی افزونه Polylang:
  • پس از فعالسازی، در منوی سمت چپ داشبورد وردپرس، به بخش “تنظیمات” و سپس “زبان‌ها” بروید.
  • در این بخش، می‌توانید زبان‌های مورد نظر خود را انتخاب و تنظیم کنید.
  • سپس به قسمت “زبان‌های سایت” بروید و زبان‌های مورد نظر خود را اضافه کنید.
  • در نهایت، تنظیمات دیگر مربوط به زبان‌ها و ترجمه‌ها را انجام داده و تغییرات را ذخیره کنید.

با انجام این مراحل، افزونه Polylang برای شما نصب، فعال و تنظیم شده و شما می‌توانید وب‌سایت چند زبانه خود را مدیریت کنید.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس
طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

به منظور انتخاب زبان دوم برای وب‌سایت خود، به مراحل زیر عمل کنید:

  1. از منوی سمت چپ داشبورد وردپرس، بخش “زبان‌ها” را انتخاب کنید.
  2. پس از ورود به بخش “زبان‌ها”، روی زبانی که می‌خواهید به عنوان زبان دوم وب‌سایت خود انتخاب کنید، کلیک کنید.
  3. پس از کلیک بر روی زبان مورد نظر، یک پنجره باز می‌شود که در آن شما باید زبان دوم خود را انتخاب کنید.
  4. در این پنجره، زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه “انتخاب زبان” کلیک کنید.
  5. پس از انجام این مراحل، زبان دوم وب‌سایت شما به عنوان زبان دوم انتخاب می‌شود و تغییرات ذخیره می‌شود.

با این کار، وب‌سایت شما به صورت چند زبانه تنظیم شده و کاربران می‌توانند بین زبان‌های مختلف جابجا شوند.

Plugins for multilingual WordPress site

انتخاب اینکه آیا می‌خواهید رسانه‌های وب‌سایت شما نیز به زبان دوم ترجمه شوند یا خیر، می‌تواند برای تجربه کاربری بهتر و منطبق‌تر با زبان انتخابی مهم باشد. برای انجام این کار، می‌توانید از گزینه‌های موجود در تنظیمات افزونه چند زبانه خود استفاده کنید.

بعد از انتخاب زبان دوم برای وب‌سایت خود، معمولاً افزونه‌های چند زبانه امکاناتی را فراهم می‌کنند تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید رسانه‌ها (مانند تصاویر، ویدئوها، فایل‌های صوتی و غیره) هم به زبان دوم ترجمه شوند یا خیر.

بسته به تنظیمات افزونه و گزینه‌های موجود، ممکن است بتوانید در بخش تنظیمات افزونه چند زبانه، یک گزینه را فعال یا غیرفعال کنید که به شما امکان می‌دهد تصاویر و رسانه‌های دیگر را هم به زبان دوم ترجمه کنید یا نکنید.

پس از انتخاب مورد نظر، تغییرات را ذخیره کنید تا اعمال شود. این کار می‌تواند به رفع هرگونه ابهامات در ترجمه محتواهای رسانه‌ای و کامل کردن تجربه کاربری کمک کند.

Steps to make a WordPress site multilingual

در این مرحله، شما باید زبان اصلی وب‌سایت خود را انتخاب کنید. برای این منظور، زبانی که به عنوان زبان اصلی وب‌سایت شما در نظر گرفته شده است، باید انتخاب شود. در صورتی که زبان اصلی وب‌سایت شما فارسی است، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  1. از منوی گزینه‌های موجود در پنل مدیریت وردپرس، بخش مربوط به “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  2. در قسمت تنظیمات، بخش مربوط به “زبان‌ها” یا “Languages” را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.
  3. در صفحه تنظیمات زبان، بخشی برای انتخاب زبان اصلی وب‌سایت شما وجود دارد. در اینجا، زبان “فارسی” را انتخاب کنید.
  4. پس از انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان اصلی، تغییرات را ذخیره کنید تا اعمال شود.

با انجام این مراحل، زبان فارسی به عنوان زبان اصلی وب‌سایت شما تنظیم خواهد شد و تمامی محتوا و تنظیمات به این زبان ترجمه خواهند شد. این کار به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی و به زبانی که متوجه‌تر هستند، با محتوای وب‌سایت شما ارتباط برقرار کنند.

Choosing a language on a WordPress site

در مرحله پایانی، برای بازگشت به داشبورد، کافی است به صفحه مورد نظر بروید و موس خود را کمی اسکرول کنید. سپس در پایین صفحه، گزینه “Return to dashboard” را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. این کار باعث بازگشت شما به داشبورد وردپرس خواهد شد.

Introducing the plugin for making the site bilingual
طراحی سایت چند زبانه با وردپرس 2024 6

با استفاده از افزونه چند زبانه کردن وردپرس Polylang، به راحتی می‌توانید به عنوان مدیر یک وب‌سایت جهانی و بین‌المللی باشید.

بله، درست است. متن اصلاح شده به شرح زیر است:

نکاتی که برای چند زبانه کردن سایت باید بدانید

چند زبانه بودن بیشتر برای سایت‌هایی کاربرد دارد که فعالیت‌های بین‌المللی دارند و یا فروشگاهی هستند. بنابراین اگر مدیر یک پلاک شخصی هستید، شاید چند زبانه بودن سایت گزینه جالبی نباشد.

برای اینکه کاربران شما بتوانند به مطالب ترجمه شده سایت در آدرس جدیدی دسترسی داشته باشند، کافیست در ادامه آدرس دامنه خود از حروف اختصاری زبان‌ها استفاده کنید. برای مثال fa برای فارسی یا en برای انگلیسی؛

علاوه‌بر مواردی که در بالا ذکر شد، توجه به نکات زیر می‌تواند در چند زبانه کردن سایت به شما کمک کند:

  • در هنگام انتخاب زبان دوم، حتماً به راست‌چین و چپ‌چین بودن زبان توجه کنید.
  • دقت کنید که زبان دوم به‌صورت ریسپانسیو برای کاربران نمایش داده شود.
  • درباره طراحی UX و UI صفحات ترجمه شده، جدی عمل کنید.

یکی از مواردی که بعد از استفاده از افزونه چند زبانه کردن وردپرس حتماً باید به آن توجه داشته باشید، مسئله امنیت است. افزونه‌های امنیتی وردپرس به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به بهترین شکل از اطلاعات سایت خود مراقبت کنید.

در نهایت، شما می‌توانید با داشتن یک سایت چند زبانه مسیری به سمت جهانی شدن برای کسب‌و‌کار خود باز کنید. تنها با داشتن یک سایت که از چندین زبان پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به جمعی از کاربران مختلف در سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

در این مقاله، ما اطلاعات مربوط به طراحی سایت چند زبانه در وردپرس را به اشتراک گذاشتیم. پلاگین Polylang به‌عنوان بهترین افزونه چند زبانه وردپرس از نظر کارشناسان این حوزه شناخته شده است و کاربران زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اگر توانستید با استفاده از این افزونه سایت خود را چند زبانه کنید، تجربیات خود را برای ما بنویسید. از همراهی شما تا پایان مطلب سپاسگزاریم.

همچنین شما میتوانید هاست وردپرس داخل ایران و خارج ایران با هارد های پرسرعت NVMe و امکانات فراوان دیگر را از ما در این لینک خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *