25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

محل فایل php.ini در سرور های لینوکس

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

linux wallpapers 30711 8181757جهت پیدا کردن فایل php.ini در سرور های لینوکس یا فایل کانفیگ php در سرور های لینوکس استاندارد کافیست دستور زیر را در کنسول یا محیط ssh وارد کنید :

php -i | grep php.ini

در ۹۰٪ مواقع مسیر واقعی فایل php.ini اصلی سرور در خروجی فرمان فوق وجود دارد .

در صورتی که از دایرکت ادمین + custombuild 2.0 بهره بری و استفاده میکنید و همچنین از هندلر php به جز dso و همچنین (یا) ruid2 بهره بری و استفاده میکنید دستور بالا معمولا مسیر اشتباهی از فایل php.ini به تو نشان میدهد .

در مواردی که از custombuild 2.0 بهره بری و استفاده میکنید بهترین راه جهت پیدا کردن فایل php.ini‌ در سرور لینوکس مبتنی بر دایرکت ادمین اجرای دستورات زیر می باشد :

/usr/local/bin/php -i | grep ‘Loaded Configuration File’

خروجی دستور فوق ، آدرس دقیق فایل php.ini در دایرکت ادمین + cb2 می باشد .

در صورتی که از پنل هاستینگ Virtualmin بهره بری و استفاده میکنید بایستی و حتما آگاه باشید که هر یوزر در ویرتوال مین یک php.ini مخصوص به خود دارد .

در صورتی که در cPanel و همچنین یا Directadmin هم هندل و همچنین اجرا کننده php را به آن صورت کانفیگ کنید امکان داشتن php.ini‌ اختصاصی جهت هر وبسایت و مرکز خبرهای جدید وجود دارد . آن کار دست مدیر سرور را در بستن فانکشن ها و همچنین توابع خطرناک php به صورت عمومی باز میکند و همچنین سبب افزایش امنیت سرور لینوکس میگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *