25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

وب ۲٫۰ رویکردی جدید در طراحی وب سایت

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

وب 2.0 رویکردی جدید در طراحی وب سایت
وب 2.0 رویکردی جدید در طراحی وب سایت

وب ۲٫۰ رویکردی جدید در طراحی وب سایت

اصطلاح Web 2.0 در حال حاضر در بسیاری از صفحات اینترنت به خصوص در زمینه SEO و بازاریابی اینترنتی است به چشم می خورد. اما شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دقیقا مفهوم وب ۲٫۰ چیست؟ چه تفاوتی با سایر برنامه های طراحی وب سایت موجود در بازار دارد؟ وب ۲٫۰ یک برنامه کاربردی جدید در طراحی وب است که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند بیشتر در توسعه و نگهداری وب سایت خود اقدام کنند. یک تجربه کاربری پیشرفته تر که با استفاده از رابط کاربری آسان و ویژگی های لازم برای ایجاد یک حضور قوی در اینترنت، فراهم می کند.

 

رقابت در زمینه بازاریابی اینترنتی شدید است و به همین دلیل شرکت ها افراد و ابزارهای حرفه ای را استخدام می کنند که بتوانند بهترین خدمات را از نظر میزبانی وب (هاست)، طراحی وب و سئو ارائه دهند. طراحی وب سایت می تواند عامل موفقیت بزرگی باشد. نگه داشتن جمعیت و مخاطبان هدف، رابط کاربری دوست داشتنی و آسان و همچنین تعامل کاربران. این ها دقیقا همان نکاتی هستند که وب ۲٫۰ هدف قرار داده است تا شرکت ها بتوانند وب سایتی را که مخاطبانشان دوست دارند، ارائه دهند.

 

یک وب سایت با وب ۲ طراحی شده یک رویکرد تعاملی را فراهم می کند. به همین دلیل است که اکثر فروشگاه های آنلاین و وب سایت های سرویس دهنده از این نوع طراحی استفاده می کنند. برای اینکه مشتریان به راحتی اطلاعات را در وب سایت پیدا کنند، گزینه جستجوی دستی گنجانده شده است. همچنین از محبوبیت بازاریابی شبکه های اجتماعی، پادکست و خوراک RSS به عنوان وسیله ای برای برقراری تماس و ارتباط با مخاطبین خود استفاده می کند. همچنین وب سایت دارای خواص وب ۲٫۰ توانایی ایجاد برنامه های کاربردی تلفن همراه دارد و در دنیای که امروزه هر کسی به تلفن های همراه خود متصل است داشتن یک برنامه ی موبایلی می تواند یک راه مطمئن برای به دست آوردن مشتریان بیشتر باشد.

 

فید RSS نیز در طراحی وب ۲٫۰ در دسترس است. به سادگی با اشتراک فید سایت، کاربران به راحتی می توانند به آخرین به روز رسانی ها در پست های وبلاگ، پیشنهادات و تغییرات در وب سایت دسترسی پیدا کنند. باز هم این ویژگی ارتباط تعاملی با کاربران اینترنت را فراهم می کند. همچنین به مدیران اجازه می دهد که وب سایت خود را برای ارسال ایمیل های گروهی ارتقا دهند. تعامل در استفاده از وب سایت های شبکه های اجتماعی را آسان تر می کند. با محبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت های رسانه های اجتماعی، طراحان وب علاقه مند به استفاده از وب سایت هایی هستند که با رسانه های اجتماعی سازگارند.

 

در مقایسه با مفاهیم سنتی طراحی وب و نسخه های پیشین خود، وب ۱٫۰ ، وب ۲٫۰ طیف گسترده ای از طرح هایی از قالب ها را ارائه می دهد. این موضوع به صاحبان سایت اجازه می دهد تا انتخاب های بیشتری از لحاظ تم ها، رنگ ها و زمینه ها داشته باشند. این ویژگی، امکان را برای زیباتر کردن طراحی وب سایت فراهم می کند و سبب می شود تا یک وب سایت، منحصر به فرد و متفاوت از رقبایش ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *