25 درصد تخفیف سرور مجازی ایران کد تخفیف : irani

چگونه نام دامنه خود را با خیال راحت ثبت کنیم

چگونه نام دامنه خود را از طریق شرکت های میزبان وب ثبت کنیم

تاریخ انتشار 

تاریخ انتشار:

تاریخ بروزرسانی :

چگونه نام دامنه خود را با خیال راحت ثبت کنیم
چگونه نام دامنه خود را با خیال راحت ثبت کنیم

چگونه نام دامنه خود را با خیال راحت ثبت کنیم

امروزه هر کسی که بخواهد یک کسب و کار پر بازده و سود آور راه اندازی کند چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی به یک وب سایت برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدمات خود در سراسر کشور و در حالت پیشرفته تر در سراسر جهان نیاز دارد.

جدا از مفهوم طراحی وب، شما به ثبت یک “نام دامنه” (نام دامین) نیاز دارید تا یک آدرس منحصر به فرد، برای وب سایت خود اختصاص بدهید. به علاوه شما نیاز به فضای روی سرور و یک آدرس وب روی آن دارید که از طریق آن کاربران اینترنت بتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. این آدرس، نام دامنه نامیده می شود.

شما می توانید از میان نام دامنه های موجود یا ساخته شده توسط خودتان به شرطی که پیش از شما ثبت نشده باشد، به دلخواه یک نام دامنه برای وب سایت خود انتخاب کنید. به نامی فکر کنید که به راحتی توسط کاربران قابل یادآوری است، برند شما را به خوبی پوشش می دهد و همچنین بیشتر توسط کاربران جستجو می شود.

برای اطمینان از عدم ثبت شدن نام دامنه مورد نظر شما توسط فردی دیگر پیش از شما، کافی است نام دامنه مورد نظر خود را در سایت whois.net جستجو کنید.

 

شرکت های زیادی هستند که ارائه دهنده ی میزبانی وب (هاست وب) می باشند، به این معنی که فضای در دسترس زیادی روی سروری دارند که وب سایت شما آن جا ذخیره می شود. شما باید سالانه این فضا را خریداری کنید. قبل از خرید یک نام دامنه و فضای سرور، چند چیز را باید قبل از خرید بدانید. یک راه خوب این است که با شخص مربوطه از  طرف یک شرکت میزبانی، مشورت کنید. آن ها شما را هدایت می کنند و به شما در درک بهتر نیازهایتان کمک می کنند. اگر به درستی درخواست و نیازهای خود را از وب سایت مورد نظر خود، برای آن ها مطرح کنید، آن ها نیز می توانند بسته هایی که مناسب کار شما هستند را به شما پیشنهاد دهند.

اکثر شرکت هایی که میزبانی وب ارائه می دهند، خدمات ثبت نام دامنه و طراحی وب نیز انجام می دهند. بنابراین هنگامی که شما به آن ها دسترسی پیدا می کنید دیگر نیازی به مراجعه به افراد یا شرکت های دیگر ندارید. همچنین برخی از آن ها در صورتی که شما کل بسته پیشنهادی را دریافت کنید به صورت رایگان نام دامنه شما را ثبت می کنند. اگر شرکتی که انتخاب می کنید به اندازه کافی خوب باشد، نیازی به هیچ دانش فنی در این زمینه ها نخواهید داشت. آن ها از لحاظ فنی مسائل را در نظر دارند و به منظور فهمیدن نیازهای شما، سوالات کوتاهی از شما خواهند پرسید.

جهت خرید میزبانی هاست لینوکس سیپنل بدون هیچ اطلاعات فنی از لینک زیر دیدن کنید .

هاست لینوکس سیپنل

برخی از شرکت های میزبانی وب نام دامنه شما را در نام خود ثبت می کنند. اگر دامنه شما در نام آن ها ثبت شود، شما همیشه به آن ها وابسته خواهید بود و اگر روزی بخواهید از میزبان وب دیگری استفاده کنید، باید قید نام دامنه خود را هم بزنید. بنابراین اگر این مساله برای شما مهم است، برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که ثبت کرده اید به نام خودتان است. همچنین این وضعیت فرصتی برای این شرکت ها است تا برای آزاد کردن نام دامنه شما، هزینه ای به شما تحمیل کنند. بنابراین زمانی که نام دامنه را ثبت می کنید بسیار مراقب باشید ، مخصوصا هنگامی که شرکتی نام دامنه را به صورت رایگان در دسترس شما قرار می دهد.

به غیر از ثبت نام دامنه، شرکت می تواند بسیاری از خدمات و ویژگی های دیگری به شما را ارائه دهد. به دقت بسته های پیشنهادی را از لحاظ ذخیره سازی ایمیل، ویژگی های مدیریت محتوا، وبلاگ، مدیریت عکس و غیره بررسی کنید. این ها ویژگی های اساسی و پایه ای هستند و بعد از اینکه شما هزینه ابتدایی و پایین میزبانی وب را پرداخت کردید، نباید مجددا برای این ویژگی ها از شما هزینه ای از طرف شرکت طلب شود. اگر شما مبلغ معقول و منطقی ای را پرداخت می کنید، باید به همان ارزش هم امکانات دریافت کنید.

اگر رقابت خوبی در بازار وجود داشته باشد، شرکتهای میزبانی وب همیشه پیشنهادات مقرون به صرفه تری برای شما دارند تا آن ها را انتخاب کنید. اگر قصد دارید چندین وب سایت ایجاد کنید، می توانید بر سر قیمت مذاکره کنید و ببینید که آیا آن ها تخفیف های خود را ارائه می دهند یا خیر. این شرکت ها اغلب بسته های خود را برای شما سفارشی می کنند، بنابراین سعی کنید ابتدا نیازهای خود را شناسایی کنید و به مشاوران آن ها انتقال دهید تا به هزینه ی بهینه تری برای وب سایت خود دست پیدا کنید.

برای بت دامنه های ملی و بین اللمللی با مالکیت صد در صد خودتان از لینک زیر استفاده کنید :

ثبت دامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *